donderdag 10 april 2014

Nieuws uit het college van vandaag (2): CD&V wil sluitingsuur sluitingsuur Turlevis permanent verlaten tot drie uur

Dit voorstel lag alvast vanmorgen op tafel. Maar haalde het niet door gebrek aan onderlinge afstemming tussen de coalitiepartners vooraf. Deze gaan nu eerst verder rond de tafel zitten alvorens een definitieve beslissing te nemen om het sluitingsuur van twee naar drie uur te wijzigen.




Turlevis krijgt regelmatig bij collegebeslissing uitzonderingen toegestaan op het sluitingsuur bij evenementen. Normaliter is dit vastgesteld bij gemeenteraadsbeslissing op 2 uur. 

Ik uit alvast mijn bezorgdheid hieromtrent: niet omdat ik tegen de jeugd ben. Neen wel integendeel! 

Wel omdat ik vóór een harmonieus samenlevingsmodel ben, ook in een dorpskern. Het is nu eenmaal een feit dat jongeren zich niet binnen de vier Turlevis-muren ophouden, maar ook ook erbuiten, op het Gemeenteplein. Begrijpelijk jawel! Maar niet bevorderlijk voor de nachtrust van bewoners om en rond het plein. Door het sluitingsuur met een uur te verlengen, vergroot je alleen maar de frustraties van inwoners die hun nachtrust met een uur langer verstoord weten. 

En omdat ik vóór een gelijke behandeling ben van àlle horecapartners in onze gemeente onder het adagio: 'iedereen gelijk voor de wet'. 
Er is nu al sprake van concurrentievervalsing omdat alcohol er goedkoper wordt aangeboden. Ga je hen nóg een extra concurrentieel voordeel gunnen m.b.t. het sluitingsuur?!? 

Daarenboven denk ik dat het nu wel hoog tijd wordt dat het bestuur duidelijkheid verschaft over de locatie van het Turlevis: aan hen werd immers aangekondigd dat de huur na september niet meer zou verlengd worden. Het bestuur zou op zoek zijn naar een andere locatie(?)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten